W 1920 roku założył własną spółkę filmową King Vidor Productions.
Pisał scenariusz na podstawie powieści "A Man Called Cervantes"
Brunona Franka, jednak porzucił ten projekt, gdyż nie był zadowolony z wprowadzanych do tekstu zmian. Ostatecznie film "
Cervantes" powstał w oparciu o scenariusz
Enrique Lloveta.
Był przewodniczącym jury Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie w 1962 roku.
W latach 1936-1938 pełnił funkcję dyrektora Stowarzyszenia Reżyserów Filmowych.
W 1934 roku założył wytwórnię Viking Productions, której był przewodniczącym i jedynym udziałowcem. Zrobił to, aby samodzielnie sfinansować film "
Nasz chleb powszedni".
Początkowo pracował w Universal Studios jako urzędnik za 12$ tygodniowo.
Został zatrudniony do dokończenia filmu "
Roczniak", jednak stwierdził, że nie jest w stanie tego zrobić w założonym terminie. Produkcja została chwilowo wstrzymana, a po jej wznowieniu reżyserem został
Clarence Brown.
Napisał następujące książki:
- 1953 r. - "A Tree Is a Tree" (autobiografia);
- 1973 r. - "On Film Making".
Miał obsesję na punkcie tajemniczego morderstwa reżysera
Williama Desmonda Taylora. Cały rok 1967 spędził na dociekaniu tożsamości mordercy i przygotowywaniu się do nakręcenia o tym filmu, który ostatecznie nie powstał. Pisarz i dokumentalista Sidney D. Kirkpatrick twierdzi, iż Vidor rozwiązał zagadkę morderstwa.
W 1969 roku był członkiem jury 6. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Moskwie (ZSRR, obecnie Rosja).
Zmarł na swoim rancho w Paso Robles (Kalifornia, USA) z powodu niewydolności serca. Tam też zostały rozsypane jego prochy.
Był członkiem jury na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w San Sebastian w 1971 roku.